Klubben

Bålsta Tennisklubb är en ideell förening som drivs av medlemmarna. Medlemmarna är ”vanligt” folk i alla ålderskategorier som trivs tillsammans och har tennis/padel som stort intresse. Detta oavsett om man är tävlings- eller motionsinriktad eller bara allmänt intresserad av BTK:s verksamhet.

Bålsta Tennisklubb har många mål och ambitioner som vi genom medlemmarnas och tränarnas engagemang försöker att nå och förverkliga. Vi är en av landets mer aktiva föreningar med många tävlingar på både nationell nivå och klubbnivå.

Vi ser på tennisen/padeln som en sport som man dels kan utöva hela livet på den nivå man själv önskar och dels som en sport man kan påbörja i stort sett när som helst i livet. Vi välkomnar hjärtligt nya medlemmar och intresserade i alla ålderskategorier att börja spela med oss.

Styrelse

Klubbens värdegrund